Biura nadal ważne!

01.09.2021

Początek roku 2020 wywrócił do góry nogami - albo chociaż mocno namieszał - w wielu aspektach naszego życia, także gospodarczego. Wiele firm niestety nie wytrzymało tej sytuacji i musiało zawiesić, bądź całkowicie zlikwidować działalność. Wiele firm też wykorzystało sytuację pandemii i przekuło ją na swoją korzyść. W lwiej części przedsiębiorstwa przeszły na pracę zdalną. Wszystkie procesy HR nabrały nowego zdigitalizowanego wymiaru – co stanowi nie lada wyzwanie dla specjalistów HR.

Mimo przewidywań o regresie na rynku zatrudnienia, można już ostrożnie powiedzieć, że nikt nie spodziewał się takiego zapotrzebowania na pracowników. W związku z tym, pełne ręce roboty mają właśnie wspomniani specjaliści od HR. Do ich zadań należy, między innymi, wyłowienie odpowiedniego kandydata na odpowiednie miejsce oraz wypracowanie wspólnie warunków jego potencjalnego zatrudnienia.

Fizyczne miejsce pracy, a jego miejsce w rekrutacji

Coraz bardziej widać, że w związku ze zniesieniem większości obostrzeń sanitarnych, wiele firm wróciło już do biur. Niektórzy pracodawcy wprowadzili hybrydowy system pracy, np. praca zdalna 3 razy w tygodniu. Jeśli jednak chodzi o organizacje międzynarodowe, raczej pozostają one przy systemie całkowicie zdalnym. W przypadku firm, które zdecydowały o, przynajmniej częściowej, pracy „w starym stylu”, samo pojęcie „biuro” nabiera nowego znaczenia. Obserwujemy, że nastąpił efekt „wygłodnienia” potencjalnych pracowników na pracę w formule stacjonarnej. Minęły miesiące od kiedy kontakt z drugim człowiekiem, został drastycznie ograniczony. Ludzi po prostu do siebie ciągnie. Stąd właśnie praca stacjonarna stała się obecnie swoistym „wabikiem” na potencjalnych kandydatów. Wydaje się obecnie, iż biura będą miejscem najważniejszych spotkań i przestrzenią prawdziwie kreatywną dla powstawania innowacyjnych rozwiązań. Wielu przedsiębiorców wykorzystało czas pandemii do przeprowadzenia remontów, w swoich firmach dzięki czemu biura, do których wracają pracownicy, są ładniejsze, wygodniejsze oraz zapewniają większą ergonomię.

Biuro to wizytówka firmy

Fizyczny budynek – firma, od zawsze stanowił wizerunek przedsiębiorstwa. Jego stan wewnętrzny jak i zewnętrzny dla potencjalnego klienta ma kolosalne znaczenie. A już na pewno na samym początku. Nie bez kozery mówi się przecież „jak Cię widzą tak Cię piszą". Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. W obecnym czasie większość rozmów handlowych odbywała się w formie zdalnej. Nie jest to idealny sposób komunikacji i z całą pewnością nie zastąpi rozmowy w cztery oczy. Gdy mamy możliwość zaproszenia klienta, np. na kolejną rozmowę, w fazie gdy nasz „dill” jest wypracowany w dużej mierze, ale klient nie do końca wie z jaką firmą ma do czynienia – przeprowadzenie kolejnego etapu rozmów w naszym zadbanym budynku, w ładnym biurze przy dobrej świeżo palonej kawie i kawałku domowego ciasta ma kolosalne znaczenie dla naszego potencjalnego kontrahenta i nierzadko może być decydujące o sukcesie nawiązania współpracy. Obserwujemy, że firmy coraz częściej stawiają właśnie w swoim PR na pokazanie swoich ośrodków. Czy to w mediach społecznościowych czy w mailingu do klientów.