Jak utrzymać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym?

09.03.2020

Czy pracujesz więcej niż 50 albo 60 godzin w tygodniu? Może więcej…? Czy jesteś w ciągłym stresie? Jak uniknąć poczucia niekończących się obowiązków do wykonania?

Odpowiedzią jest równowaga między życiem zawodowym a prywatnym. Co to dokładnie oznacza? Cytując za słownikiem Cambridge jest to: "ilość czasu, jaki spędzasz wykonując obowiązki związane z pracą w porównaniu do ilości czasu, jaki spędzasz ze swoją rodziną i robiąc rzeczy, jakie sprawiają Ci radość".

Przygotowaliśmy dla Ciebie listę przydatnych wskazówek pokazujących, jak utrzymać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym:

Unikaj perfekcjonizmu

Życie jest bardziej skomplikowane niż możemy sobie wyobrazić. Nasza kariera jest ważna, ale nie chcemy się wypalić w pracy. Z tego powodu powinniśmy zmierzać do tego, aby zrobić wszystko tak dobrze, jak to możliwe, ale nie powinno to być wyniszczające. Sporządzenie listy, planu lub innych przypomnień, które pozwolą Ci śledzić swój czas jest dobrym pomysłem. Poświeć 15 minut dziennie, aby to zrobić i zaplanować także coś dla siebie.

Ciesz się chwilami w prawdziwym życiu

Wszyscy wiemy, że różne powiadomienia rozpraszają nas i zazwyczaj wywołują stres. W rzeczywistości, powinniśmy ograniczyć pożeracze czasu i unikać sprawdzania powiadomień w mediach społecznościowych za każdym razem, kiedy jakieś otrzymujemy. Zamiast tego, powinniśmy spędzać czas uprawiając swoje hobby, zaczynając nowy kurs albo trening, spotykając się z przyjaciółmi lub rodziną. Zalecane dla naszego zdrowia psychicznego jest to, aby rozgraniczyć życie prywatne od zawodowego. Skup się na ludziach, czynnościach i rzeczach, które sprawiają Ci najwięcej radości.

Wyznacz zdrowe granice

Prawdziwe życie i sprawy biznesowe są powiązane, jednak nasza prywatność jest najważniejsza. Koniecznie trzeba zachować elastyczność granic, ponieważ różne rzeczy zmieniają się każdego dnia. Pamiętaj, aby pozostawić pracę w pracy, jednak jeśli zdarzy się tak, że zabierzesz swoje obowiązki do domu, to po prostu wyrób sobie nawyk pracowania nad nimi tylko w wyznaczonym do tego miejscu.

Pracuj mądrzej, nie ciężej

Jest to ostatnia porada na dziś, jaką uważamy za niezwykle ważną. Zapytaj siebie teraz, jakie są najważniejsze obowiązki, które masz do zrealizowania i wykonaj je najpierw. Nie skracaj godzin swojego snu. Po prostu skup się na kluczowych aspektach swojego dnia, a będzie łatwiej wprowadzić je w praktykę.

Powyższe metody są niezbędne nie tylko po to, aby utrzymać równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ale także, by poprawić swoje relacje z innymi. Po prostu zacznij to robić już teraz, dla siebie…