MOC Heuresis z FERS

WzMOCnienie kompetencji kadry edukacyjnej HEURESIS
w zakresie ICT i nowych metod pracy w edukacji VET

Projekty mobilności ponadnarodowej współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Projekt realizujemy przez 18 miesięcy od 27.12.2023 do 27.06.2025

Kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 181 517 zł i obejmuje dofinansowanie w proporcji:
82,52% budżet środków europejskich i 17,48% środki budżetu Państwa.

ZESTAWIENIE MOBILNOŚCI


W ramach projektu w 2025 roku planujemy odbyć 4 mobilności do europejskich państw.
Wybrane tematy szkoleń:

  • Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education
  • AI w EduTech – kurs szyty na miarę z Novareckon
  • Promoting STEAM Education through Teacher Training
  • Special Needs and Inclusive Education – włoskie doświadczenia przezwyciężania segregacji


Zrealizowane mobilności czerwiec 2025 r.

Partner - organizacja przyjmująca

Partnerem projektu była włoska organizacja Novareckon z regionu Piemont. Od początku współpraca układała się wzorcowo – zespół partnera wykazał się ogromną elastycznością, otwartością i szybkim reagowaniem na nasze potrzeby. Kursy zostały przygotowane w pełni „na miarę”, a programy dopasowane do oczekiwań naszej kadry.

Novareckon zapewnił wysokiej klasy trenerów, doskonałe warunki organizacyjne i dydaktyczne, a także przyjazną przestrzeń do nauki i integracji. Dodatkowym atutem była możliwość realizacji wszystkich kursów w jednym czasie i miejscu, co wzmocniło efekt synergii i pozwoliło nam budować poczucie wspólnoty w całym zespole.

Atmosfera pracy była niezwykle sprzyjająca – twórcza, inspirująca i pełna życzliwości. Dzięki temu doświadczeniu nawiązaliśmy trwałe kontakty i zdobyliśmy nie tylko nowe kompetencje, lecz także prawdziwych partnerów do dalszej współpracy międzynarodowej.

Wracamy pełni energii i nowych pomysłów!

Za nami intensywne dni szkoleniowe, w przepięknym miejscu, z najMOCniejszą ekipą Edu VET pod słońcem Polski i Italii. Teraz przywozimy do Polski coś więcej niż wiedzę – gotowe narzędzia, inspiracje i motywację, które od razu wdrażamy w naszej ofercie.

Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education

4 osoby, Piemont okolice Noavary siedziby organizacji przyjmującej Novareckon SLR.

  • Zdefiniowane cele uczenia się i oczekiwane learning outcomes:

Learning Outcomes

The parties have agreed that the following learning outcomes should be achieved during the educational mobility:

  • Outcome 1: Understanding gamification in education

Subject, skill or competence: Knowledge of gamification principles

Description: After the training, the person:
• explains the principles of gamification
• identifies educational applications of gamification
• provides examples of gamification strategies in education

  • Outcome 2: Designing gamified learning activities

Subject, skill or competence: Instructional design with gamification

Description: After the training, the person:
• designs gamified learning scenarios
• selects appropriate game mechanics
• aligns gamified activities with educational goals

  • Outcome 3: Applying augmented reality in education

Subject, skill or competence: Use of AR tools in learning

Description: After the training, the person:
• demonstrates how to use AR in the classroom
• identifies tools for AR content creation
• evaluates AR’s impact on student engagement

  • Outcome 4: Integrating gamification and AR into curriculum

Subject, skill or competence: Curriculum integration

Description: After the training, the person:
• develops lesson plans incorporating gamification and AR
• ensures alignment with learning objectives
• reflects on pedagogical effectiveness

  • Outcome 5: Evaluating the effectiveness of innovative methods

Subject, skill or competence: Evaluation and feedback methods

Description: After the training, the person:
• applies evaluation techniques
• collects and analyzes student feedback
• adjusts methods based on results

Assessment of Learning Outcomes

During the mobility, the learning outcomes achieved by the participant will be assessed as follows:

Assessment format: Pre- and post-tests and observation of task performance

Assessment criteria: The person demonstrates the ability to design and apply gamified and AR-based educational content.

Assessment procedures:

- Knowledge – pre- and post-tests

- Skills – observation of work samples

Kurs AI w edukacji

Outcome 1: Selection of AI tools
Subject, skill or competence:Selection of tools appropriate to the needs, based on their review  
Description:After the training, the person: discusses AI toolsidentifies tools useful for performing specific tasksdescribes various AI tools, e.g., ChatGPT, Claude, Gemini, etc.  
Outcome 2: Selection of educational platforms
Subject, skill or competence:Selection of educational tools appropriate to the needs, based on their review
Description:After the training, the person: discusses educational platforms and tools, including those based on AIidentifies tools useful for performing specific teaching tasksdescribes various tools and their usefulness for creating educational content  
Outcome 3: Using educational platforms and AI tools
Subject, skill or competence:Practical use of AI and educational platforms  
Description:After the training, the person: selects educational platforms and tools, including AI-based ones, for specific tasksuses tools that are useful for performing specific teaching tasksapplies various tools and evaluates their usefulness for creating educational content  
Outcome 4: Using platforms for communication and collaboration
Subject, skill or competence:Effective organization of work on team collaboration platforms
Description:After the training, the person: selects management platforms and tools, including AI-based ones, for specific tasksuses tools that are useful for performing specific organizational tasksapplies various tools and evaluates their usefulness for work management  
Outcome 5: Using AI in social media
Subject, skill or competence:AI & social media
Description:After the training, the person: uses AI to support the creation and publication of content on social mediauses AI to support the creation and publication of content on the website  

  • Training Special Needs and Inclusive Education – włoskie doświadczenia przezwyciężania segregacji
  • Learning Outcomes

    The parties have agreed that the following learning outcomes should be achieved during the educational mobility:

    • Outcome 1: Understanding gamification in education

    Subject, skill or competence: Knowledge of gamification principles

    Description: After the training, the person:
    • explains the principles of gamification
    • identifies educational applications of gamification
    • provides examples of gamification strategies in education

    • Outcome 2: Designing gamified learning activities

    Subject, skill or competence: Instructional design with gamification

    Description: After the training, the person:
    • designs gamified learning scenarios
    • selects appropriate game mechanics
    • aligns gamified activities with educational goals

    • Outcome 3: Applying augmented reality in education

    Subject, skill or competence: Use of AR tools in learning

    Description: After the training, the person:
    • demonstrates how to use AR in the classroom
    • identifies tools for AR content creation
    • evaluates AR’s impact on student engagement

    • Outcome 4: Integrating gamification and AR into curriculum

    Subject, skill or competence: Curriculum integration

    Description: After the training, the person:
    • develops lesson plans incorporating gamification and AR
    • ensures alignment with learning objectives
    • reflects on pedagogical effectiveness

    • Outcome 5: Evaluating the effectiveness of innovative methods

    Subject, skill or competence: Evaluation and feedback methods

    Description: After the training, the person:
    • applies evaluation techniques
    • collects and analyzes student feedback
    • adjusts methods based on results

    Assessment of Learning Outcomes

    • During the mobility, the learning outcomes achieved by the participant will be assessed as follows:
    • Assessment format: Pre- and post-tests and observation of task performance
    • Assessment criteria: The person demonstrates the ability to design and apply gamified and AR-based educational content.
    • Assessment procedures:
    • - Knowledge – pre- and post-tests
    • - Skills – observation of work samples

    Recognition of Learning Outcomes

    • The learning outcomes achieved by the participant will be recognized as follows:
    • Conditions for recognition:
    • - Active participation in classes
    • - Completion of tasks enabling observation of work samples in terms of skills
    • - Pre- and post-tests in terms of knowledge
    • Recognition procedures: The host organization and the experts designated by it are responsible for conducting the recognition procedure.
    • Recognition documentation: Annex to the certificate confirming the achievement of learning outcomes by the mobility participant.

    FAQ – Projekt MOC HEURESIS Z FERS

    1. Czym był projekt MOC HEURESIS z FERS realizowany przez Heuresis?
    To był projekt WzMOCnienie kompetencji kadry edukacyjnej HEURESIS w zakresie ICT i nowych metod pracy w edukacji VET „Strengthening the competences of HEURESIS educational staff in ICT and new methods of work in VET education”, zrealizowany w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021–2027, współfinansowany z EFS na zasadach Erasmus+. Trwał 18 miesięcy, a partnerem - organizacją przyjmującą była organizacja Novareckon z Włoch.

    2. Kto uczestniczył w projekcie?
    W mobilnościach uczestniczyła kadra dydaktyczna Heuresis – 16 osób. W tym osoby z niepełnosprawnościami i imigranci. To było ważne, bo projekt realnie otworzył dostęp do edukacji międzynarodowej dla osób o mniejszych szansach.

    3. Jakie kursy zostały zrealizowane?

    • „AI w EduTech – kurs szyty na miarę”
    • „Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education”
    • „Special Needs and Inclusive Education – włoskie doświadczenia”

    4. Kim był partner zagraniczny?
    Partnerem była organizacja Novareckon z Piemoncie. Elastyczna, otwarta, szybka w reagowaniu. Zapewniła świetnych trenerów i przyjazną przestrzeń do nauki. Wszystko w jednym miejscu i czasie – co bardzo wzmocniło efekt integracji i synergii.

    5. Jakie rezultaty osiągnięto?

    • Poziom satysfakcji uczestników: 100% w każdym z kryteriów
    • Poziom uzyskanych kompetencji względem zakładanych efektów: 100%.
    • Certyfikaty: 16. Każdy z opisem efektów uczenia się.
    • Efekty uczenia się: 3 obszary × 15 efektów × 16 osób.
    • Konferencja upowszechniająca: 1.
    • Liczba wyświetleń postów na Facebooku: ponad 16 000 (tylko w okresie mobilności).
    • Liczba artykułów prasowych: 1
    • Liczba postów na profilach social media Heuresis, Novareckon i uczestników - ponad 80
    • Nowe metody w ofercie Heuresis: 3. Escape roomy. AI w codziennym działaniu edukacyjnym. Większa wrażliwość i dopasowanie do osób ze specjalnymi potrzebami.

    6. Jak wdrożyliśmy rezultaty do oferty?
    Escape roomy, karty dydaktyczne, AI w projektowaniu kursów i komunikacji. Już używane na platformie e-learningowej i w szkoleniach.

    7. Jak dbaliśmy o dostępność i inkluzję?
    Materiały elektroniczne, organizacja sprzyjająca osobom z niepełnosprawnościami, wsparcie dla uczestników o mniejszych szansach.

    8. Jak zadbaliśmy o środowisko (DNSH)?
    Wspólny transport busem, cyfrowa dokumentacja, ograniczenie plastiku, lokalna żywność.

    Rezultaty były namacalne. Było przełamanie barier wobec AI, wzrost kompetencji, wzbogacenie oferty dydaktycznej, umiędzynarodowienie organizacji i wzmocnienie prestiżu Heuresis.